Samhället i ett nötskal.


Jag blir så ledsen och arg när jag får höra allting som sker i vårat samhälle. Vart är vi på väg?
Dagens samhälle präglas av ilska, aggression, ondska, lögner, brott, depression och allt vad det nu kan vara. Visst finns det positiva sidor av samhället också men jag vill lyfta fram det onda som måste bekämpas. Det som är bra är redan bra, men det som är dåligt måste göras bättre. Hur kommer det sig att man beslutar att döda sina medmänniskor, när ett liv är så pass värdefullt. Hur kan någon vara så egoistisk att ta någon annans liv och på tal om sitt eget? I vilket stadie har denna människa inte fått hjälp och vart någonstans gömde sig ignoransen att hjälpa denna. Hur var denna människans uppfostran och vilka brister fanns det som behövde klistras ihop...
Jag blir inte upprörd över dessa människors beteende utan jag blir upprörd över att något saknas i deras liv. Något värdefullt som dem har missat på vägen. För mig är det den farligaste sjukdomen man kan drabbas av. En sjukdom som inte går att bota, i vissa fall, ja men i andra helt omöjliga. Samhället måste bli betydligt bättre på att skärpa till sig och bli tuffare när det kommer till handling. Jag blir nästan mörkrädd. Ge hårdare straff, tuffare villkor, bättre vård, hjälp till dem utsatta- glöm aldrig bort dem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0