If your'e brave to say "Good bye", life will reward you with a new "hello"


I början på min resa var jag tveksam över om jag kunde tänka mig att flytta hit till San Diego, dem flesta frågade mig vad jag gör i Sverige? Mitt liv är i Sverige, allt jag äger och har finns där. Hur lätt det än kan vara att ge upp något är det fortfarande lika svårt, på en och samma gång. Under min tid i San Diego har jag verkligen hunnit tänka hur jag vill ha min livsstil, jag vill ha kvalité. Jag vill vakna upp med sol och värme varje morgon, jag vill kunna se och åka till havet när jag vill. Jag vill kunna skippa vinterjackan och gå runt i tunnare klädesplagg året om . Jag vill andas frisk luft och må bra och inte frysa jämt och se mörker dagarna lång. Jag har alltid sett mig själv boende någonstans i Europa. Grekland, Spanien...kanske? Jag pushar jämnt andra att följa sina drömmar, men när det kommer till mig själv, är jag riktigt feg. Pratade med en kille som jag träffade, han sa åk bara, tänk inte efter så mycket, ibland måste man ta risker, eller chanser, enligt mig för att inte ångra något i efterhand. Jag är fortfarande ung, jag kan åka vart jag vill och se världen, jag är klar med min utbildning, jag är kapabel att lära mig ett nytt språk, skaffa vänner, möta nya utmaningar, leva min dröm...Jag vill inte låta åren gå och ångra att jag aldrig tog chansen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0