business woman AB? haha!


Kom precis hem från mötet hos Nyföretagar Centrum, känns väldigt vuxet och säga att man varit på möte haha!
För mycket information för min hjärna, men det gick bra. Man måste ju förstå sitt eget företag och alla komponenter runt omkring för att man verkligen ska kunna kalla sig själv för egen företagare som jag faktiskt ju är, med tanke på att jag inte riktigt känner mig som det. Vi håller på att lägga upp lite planer för vår webbshop, skonamig.se och vi har faktiskt fått en läxa av våran a.k.a coach att göra en affärsplan och massa annat. Jag hoppas att framtiden ser ljus ut för skona mig och att det kan bli något riktigt stort, för det är mitt mål och ingen tvekan om att det gäller för dem andra jag jobbar med oxå.
Har man någon idé att starta upp något, och det kan egentligen vara vad som helst ska man inte tveka att ta kontakt med kunniga i den branschen, dem kan hjälpa en så mycket på traven, alltifrån coaching och idéer till bankärenden osv.
Viktigt är att man tror på sin idé och kämpar för att den ska uppfyllas och tro mig, framgångsrik blir man inte över en natt. Det gäller att ta en dag i taget och inte tänka framtid hela tiden, annars blir det bara soppa av det hela och allt går tyvärr åt skogen. Som man säger: drömmar är ju till för att uppfyllas! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0