Jag är tebax!


Hej bloggen och alla ni besökare!
Landade igår vid 5 tiden på Arlanda efter 2 veckor på Kreta, Chania. Första dagen vi kom dit möttes vi av reseledaren för Air tours som vi åkte med. Som ni vet så åkte vi ospec och då kan man ju verkligen hamna vart som helst, vilket är lite läskigt med tanke på att man typ kan hamna 9 km från stranden, vilket en tjej gjorde, 2 bad och good luck säger jag bara! När vi fick kuvertet från reseledaren var första frågan, är det nära stranden. Hon log mot oss och skrattade och sa att det är på STRANDEN! haha okej, inte bokstavligt på, men riktigt nära! Det var typ 5 min gångavstånd från vårt hotell och en pool som tillhörde hotellet, men den luktade som f*n så det blev stranden varje dag i 2 veckor, härligt va! Måste nog säga att jag aldrig haft en sån rutinsemester tidigare. Det var verkligen ner och köpa frukost, stranden, siesta, ut och äta, hem. 
På stranden var det samma rutiner där oxå, vilket vi alltid skrattade och drev om. Vi kom till stranden där vi möttes av en rolig strandkille som alltid hasslade oss med pengar och han sa alltid; today, big boss here, pay, 5 euro. Ena dagen var det gratis och andra dagen kände hans plånbok att den behövde pengar. Sedan hade vi alla konstiga strandkillar, den ena sålde fejk märkesväskor på stranden, och den ena ropade alltid pasmalomas för vattenmelon och sen hade vi den hemska donuts killen som försökte ragga på mig varje dag genom att säga nice body, you-me nine o´clock at the taverna, party. Sedan såg man alltid honom gå fram och tillbaka och sticka ut huvudet bakom strandmurarna när det var kolsvart, undra vad han tänkte göra, scary! Det var verkligen en rolig semester, men Chania är nog ingen stad jag återvänder till, ganska lungt, med små caféer längst gatorna och ganska trista människor måste jag säga, vi var nog dem enda som satt på Calypso Pool Bar ganska ofta och lyssna till ljuvlig house musik. 
Vi lärde känna några riktigt roliga människor där och det uppskattas alltid även om vissa av dem hade en skruv lös lite här och där, men vem bryr sig, man är på semester, allt ska ju inte vara perfekt och lika ordentligt som hemma i Sverige...
Slänger upp några bilder later! Måste återhämta mig från jetlagen :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0