On the 8th day of Christmas my baby gave to me a pair of Chloe shades and a diamond belly ring


Julen börjar snart närma sig och många har förberett sig en önskelista. Jag har inte riktigt kommit in i julmoodet och jag har heller inte en önskelista, kanske för att jag inte riktigt önskar mig något även om det låter lite konstigt. Känns som att jag har det mesta, alltifrån kläder, skor, böcker, väskor och allt vad det nu kan vara. För mig handlar julen inte längre om att få, kanske var det betydligt viktigare och roligare när man var yngre, och fick Skrollan, den där dockan jag alltid hade önskat mig eller cd-skivan från Spice Girls, hur lycklig var inte jag då? Man vaknade på morgnarna när alla låg och sov och tog sig en tjuvtitt på julgranen och vad som var under den, sen smålog man och gick tillbaka till sängen och sov lite extra med ett leende på läpparna vetandes att man skulle få det man önskat sig. Men julen är mer än bara klappar och paketinslagning, för mig handlar julen om att vara med sina nära och kära, vara med dem man tycker om, skratta, äta gott, må bra och se fram emot dagarna efter jul. Ibland kan julen oxå kännas ledsamt, ensamt och tankarna är på högsta växel, jag undrar varför man alltid har den lilla extra känslan...kanske en symbol på att man stannar upp i dessa hektiska tider och ägnar en tanke åt något speciellt som man annars inte riktigt hunnit med. Tillbaka till önskelistan, även om jag inte önskar mig något speciellt har jag ändå skrapat ihop något för den som insisterar att köpa mig en julklapp ;)



+


Blackberry, H&M, Vagabond, Rock By Sweden (Smycka)


Kommentarer
Postat av: Maria

Gud Petra, bättre kunde du inte skriva det!

Känner igen allt du skrev om...och den där känslan...

Kram

2009-12-07 @ 20:55:39
Postat av: Anonym

Åh det stämmer ju verkligen, den där känslan är extra speciell konstigt nog och just under den dagen...! Kul o höra att du känner samma sak, kraaam på deej! ;D

2009-12-07 @ 21:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0