Petra.


Jag har velat säga att jag har varit intresserad av mode ända sedan barnsben. Det enda jag kan komma ihåg är hur viktigt det var för mig att alltid se fin och matchad ut. Färgerna skulle gå ihop, frisyren skulle vara felfri, inte ett enda hårstrå fick sticka ut, och det skulle även vara vattenkammat. Folk sa alltid till mig hur bra jag passade i färgglada kläder eftersom jag alltid hade ett leende på läpparna, det var matchande.
Jag matchade kläderna kors och tvärs, men folk tyckte alltid att det såg bra ut konstigt nog. När jag ser tillbaka på mina gamla bilder undrar jag om folk bara så sa för att vara snälla, men än idag så säger folk att jag klär mig bra, så dem måste trots allt tala sanning. Mode betyder enormt mycket för mig, det är min passion.
Idag har mitt intresse för mode vuxit och varje dag är kläderna jag bär ett uttryck för min kreativitet. Jag håller mig gärna uppdaterad på vad som är inne och vad som är ute, vilka skor man ska ha till just detta plagg, vilken väska som matchar jackan, allt möjligt! Alla tankar om hur man kan matcha saker och ting är obegränsat. Många idéer flyger förbi min hjärna minst 5000 gånger om dagen och dem blir ännu fler. Det är därför jag skapat bloggen som jag idag står för.
Jag vill med den visa enkla och snygga vardagsplagg och även plagg som passar perfekt till en utekväll. Min blogg ska förmedla att det jag visar har alla råd med, det ska inte vara överdrivet dyrt för att man ska se snygg och stilig ut, det jag även visar upp ska alla kunna ha tillgång till, det ska inte vara svårt att få tag på. Jag ser till att ta reda på vad som är populärt i butikerna och i största allmänhet för att Du som läsare ska kunna ta del av det och få det serverat på silverfat!








Kommentarer
Postat av: -ClubOrange -Golish

Men Petra...! Visst är detta din grej och det står mer och väntar runt hörnet, Fashion School av ngt slag, första riktiga uppdraget och mkt annat. Alla måste börja på amatör nivå för att lära sig grunderna (material, teknik, idehistoria osv.). Men du har kommit en bit på vägen från nybörjare till novis.



Jag själv har aldrig haft tillräckligt med resurser eller vilja att "hitta"/skapa mig en stil,för den bara finns där. Det är så att jag inte kan tänka mig att endast ha EN stil men återigen det kostar tid och pengar om jag skulle satsa, I can´t be bothered really! Man måste tänka funktionellt; går plagg X ihop med annat i den redan befintliga garderoben,skulle mina systrar passa i den också och går den att bära vid fler tillfällen än festen jag köpte den för? Dessutom anser jag att man ska gå i olika tyger, färger och former dvs. prova på så mkt det bara går för att kunna uttrycka det humör man är på den dagen eller perioden. Sen att den ska vara "trendig" skiter jag i men visst är det roligt att folk uppskattar mode mer på det viset och får idéer på outfits som dem aldrig annars skulle våga bära men gör det för att det är accepterat just då. Vadå dörröppnare...men det är löjligt egentligen att man ska följa sådant för alla kan inte byta garderob stup i kvarten och klär inte i allt. Vilket kan leda till bla mobbning eller få folk att känna sig missplacerade. Rätta mig om jag har fel men just ordet trend är ett så urtjatat ord så det bara inte är sant. Här i sthlm kan folk inte ens vara individuella i modets riktiga "anda", alla har ju samma plagg på sig. My point being att utbudet är snålt.



Ok, tillbaka till dig, vill bara säga att du är en underbar person oavsett vilka kläder du har på dig, detta vet du ju redan men kanske inte andra. Hur som helst har Fasionistan i dig tränat upp ögat för det vackra och kämpar för en plats i modebloggens värld and for that I praise you! Är du riktigt duktig och får flyt i karriären kanske dem (modelejonen) tar dina färska och unika tips och idéer istället för du deras...Good luck babes ;)



Jag har verkligen inget liv, fredag em och online på internet...borde kanske börja blogga istället för att tracka din, förlåt men enda sättet att hålla kontakten med dig för ses gör vi aldrig!

2009-03-20 @ 16:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0