Whenever, wherever


Panikmorgon! Började med att ringa amerikanska ambassaden. Deras öppettider var ju ingen hit, så jag blev kopplad till en växel där jag fick förklara mitt problem. Hon sa att de inte kunde göra något och ansvariga över hemsidan var de heller inte. Mamma ringde mig och hade smått panik hon med, hon ville att jag skulle ta taxi till ambassaden och fixa det med en gång. Den tanken gav vi upp. Sen ringde jag till resebyrån och förklarade mitt problem, och det var där den riktiga PANIKEN kom. Hon kunde tyvärr heller inte göra något förutom att boka om min biljett till ett senare datum, det skulle ju kosta mig skjortan igen, och tala med ambassaden och få det fixat. Jag bad att få återkomma och jag kände inget hopp kvar. Skulle jag inte få resa? Hon sa även att jag knappt skulle få hoppa på planet från Stockholm!!! Sen ringde mamma igen, vi har typ snackat 20 ggr på bara en timma haha! Vi sitter ju i samma båt, hon åker ju 3 dagar efter mig. Sen fick mamma helt plötsligt höra av en väninna att Skandia banken har haft vissa problem och säkerhetsåtgärder så jag ringde upp de och förklarade felet. Nemas problemas, det här kan vi fixa sa hon. På en gång löste sig problemet och det tog knappt 1 minut! Tacka tjejen som hjälpte mig, du räddade min resa. Inresetillstånd till USA kostar ($), något jag inte visste om. Tydligen så måste man "spärra" upp kortet om man ska resa utanför Europa om man ska ha möjlighet att betala och handla i fysisk butik. Så problemet löste sig och jag är så GLAD och LÄTTAD! För att fastna kvar i vinterkylan är big NO NO!


Ansökan godkänd! Yippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0