Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.


Jag vill att månaderna ska passera förbi dessa jobbiga tider. Knappt 5 månader kvar tills examen och jag har massor med planer inför framtiden. Jag har mål som jag vill uppnå, jag har saker jag vill göra och se. Massa tankar snurrar i mitt huvud och vilket val gynnar mig bäst och vilken väg är den mest effektiva att ta?
Jag vill åka till Italien och studera mode/styling, samtidigt vill jag bosätta mig i ett annat land, och för att kunna göra det behöver jag kunna språket. Ska jag lära mig ett nytt språk? Kommer jag klara av det? Jag vill heller inte göra något jätte seriöst efter examen, som att fortsätta studera på akademisk nivå. Jag vill känna mig fri, göra något jag verkligen tycker är kul och trivs med, jag vill slippa tänka på att plugga massor för att klara en tenta. Jag vill lixom bara hålla på med något jag verkligen trivs med nu, utveckla det och bli bäst på det! Valen är många, och ju mer val jag har desto mer förvirrad blir jag! Jag måste börja någonstans, det är dags att fly, mitt liv ska fyllas med sol och glädje, se havet varje morgon och inte vakna till det här. Jag är less på allt, framför allt livsstilen, samma människor man möter, samma vägar och destinationer, samma rutiner, samma ALLT! Jag kanske stressar mig igenom allt, men det är för att jag vill så mycket på samma gång. Jag är envis, jag vill lyckas, jag vill leva det liv jag alltid drömt om även om jag drömmer ska jag se till att det blir verklighet...



Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0